A jelenlegi PPC-stratégiák rendkívül fejlettek és folyamatosan tanulnak egymástól. Az elmúlt évek során számos emberrel beszéltünk a hirdetéskezelés rejtelmeiről, és megfigyeltük, hogy sokan elérnek egy bizonyos tudásszintet, de utána már nem fejlődnek tovább. Ez azért van, mert a hirdetéskezelők gyakran nem gondolkodnak rendszerekben, pedig egy jó PPC stratégia alapja a rendszerben való gondolkodás.
A kampányok indítása és optimalizálása viszonylag gyorsan elsajátítható, azonban a hatékony PPC stratégia kialakítása kulcsfontosságú. Fontos, hogy ezt a folyamatot úgy fogjuk fel, mint egy vásárlási tölcsért. Az első kampányunkkal széles célközönséget érünk el olcsón, például egy elérés kampánnyal. Azok az emberek, akiket potenciálisan érdekelhet a termékünk vagy szolgáltatásunk, rákattintanak és megnézik. Ebből a csoportból máris kialakíthatunk egy célközönséget, akikre ráhúzhatjuk a következő szintet, a weboldalra terelő kampányt.
A weboldal látogatói újabb célközönséget képeznek, és itt kezdjük el használni a konverziós kampányokat. Ez a stratégia különösen hatékony startupok és kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára. Azonban sose felejtsük el, hogy jó tartalom nélkül semmilyen stratégia nem működik!
A kampányok szintjei tehát egymást tanítják és fejlesztik, folyamatosan finomítva a stratégiát a legjobb eredmények érdekében.