A TikTok lényege rövid, szórakoztató videók megosztása, amely aktív figyelmet igényel. Ebben az egyedi környezetben a hirdetések, különösen a kreatív, humoros, meghökkentő és érdekes tartalmak, kevésbé zavaróak, könnyebben beilleszkednek, és így nagyobb a megtekintési hajlandóság. A felhasználók aktívan követik és figyelik az ilyen típusú tartalmakat.
Az algoritmus szempontjából nem a követők száma a döntő a tartalmak terjedése szempontjából. Egy videó akár követők nélkül is több milliós megtekintést érhet el. A követők gyűjtése akkor érdemes, ha hűséges és visszatérő vásárlói bázist szeretnénk kialakítani a jövőben.
A tartalmak terjedése elsősorban a földrajzi elhelyezkedéstől függ, konkrétan a SIM-kártya származási helyétől. Például ha valaki Magyarországon egy Angliában vásárolt SIM-kártyával rendelkező eszközről posztol, a videója Angliában kezd elterjedni.
A TikTok Magyarországon gyorsan terjed, már közel 2 millió felhasználóval, akik korosztályilag is sokszínűek: a hazai felhasználók 70%-a 18 év feletti, míg 30%-uk 35 év felett van.
Hirdetők számára kulcsfontosságú információ, hogy a felhasználók közel fele kizárólag a TikTokot használja, és nem aktív más platformokon, mint például a Facebook vagy az Instagram.
Emellett a TikTok teljes képernyős felületen jeleníti meg tartalmait, így a hirdetések is körülbelül 4-szer nagyobb méretben láthatók, mint más platformok ablakos megjelenítéseinek esetében. Továbbá a TikTok felhasználók jellemzően hanggal együtt (81%-ban) nézik a tartalmakat, ami más platformokon nem jellemző.
Az alkalmazásban eltöltött idő is kiemelkedő: egy átlagos munkamenet során a felhasználók átlagosan 315 másodpercet töltenek el, ami napi szinten közel 1,5 órát tesz ki, hiszen átlagosan naponta 17 alkalommal nyitják meg a TikTok alkalmazást.
A TikTok Hirdetéskezelő lehetőséget kínál mind banner, mind videó formátumú hirdetések létrehozására. A TikTok videó hirdetések esetében a videó hossza 5-60 másodperc lehet, azonban az ajánlott tartomány 9-15 másodperc között van. A TikTok népszerűsége annak köszönhető, hogy a videók hosszúsága kezdetben nem haladta meg a 15 másodpercet. Ugyanis a mai fiatalok nem szeretnek ennél hosszabb tartalmakat nézni, elkalandozik a figyelmük akár 1 perc után is.
TikTokon keresztül több fajta hirdetési formát különítünk el. A foglalás típusú, a licit típusú és a Branded TikTok hirdetéseket.
A foglalás típusú hirdetések között találjuk a „Brand Takeover”-t, ami az alkalmazás első indításánál felugró hirdetés, amit nem lehet átlépni. Itt nem lehet célcsoportot beállítani, hatalmas közönséget lehet elérni, viszont egy nap minden felhasználónak csak egy „Brand Takeover” jelenik meg. Másik fajtája a „Top View” hirdetés, ami az első megjelenő videót jelenti. A TikTok körülbelül 1,6 millió megtekintést ígér, tehát tökéletes lehetőséget biztosít akár egy termék bevezetésére. A „One Day Max” hirdetés 1 millió elérést ígér és akkor jelenik meg, ha valaki a „For You” gombra kattint. Végül pedig a „Brand Premium” hirdetés véletlenszerűen jelenik meg a hírfolyamban 24 órán keresztül.
A licit típusú hirdetések olyan hirdetéstípusok, amelyek más platformokon ritkán láthatók, nagyfokú kreativitást és interaktivitást igényelnek. Ezek kiváló lehetőséget kínálnak zenék, nyereményjátékok és promóciók népszerűsítésére. A TikTok kampányok futtatásának napi minimum költsége 20 euró, amit a feltöltött keretösszeg kimerüléséig tudunk elkölteni.
A Branded TikTok hirdetések olyan hirdetéstípusok, amelyek más platformokon ritkán láthatók, nagyfokú kreativitást és interaktivitást igényelnek. Ezek kiváló lehetőséget kínálnak zenék, nyereményjátékok és promóciók népszerűsítésére. A Branded Hashtag Challenge arra ösztönzi a felhasználókat, hogy egy online trendhez csatlakozva készítsenek kreatív tartalmakat, ezzel támogatva a márkánkat. Minél gyakrabban használják az általunk megadott hashtaget a videóik leírásában, annál nagyobb elérést érhetnek el. A Branded Effects hirdetések lehetőséget adnak a vállalatoknak, hogy egyedi szűrőket, vizuális effekteket és matricákat hozzanak létre a TikTokon. A felhasználók ezeket szabadon alkalmazhatják, ezzel is támogatva a márkaépítési folyamatot.